Jak reklamować się na Snapchacie?

Jeszcze kilka lat temu, Snapchat był początkującą aplikacją, której nie dawano szans na większą popularność. Dziś jest to największy konkurent Facebooka i Instagrama, który zdobywa coraz większe grono fanów, a obecnie liczy około 200 milionów użytkowników. Na pierwszy rzut oka, wydaje się, że reklamy na Snapchacie nie są możliwe tak jak na Facebooku czy Instagramie. Tutaj pojawia się bardzo ważne pytanie

Czy można promować się na Snapchacie?

Okazuje się, że tak i wiele firm wykorzystuje to w bardzo skuteczny sposób. Pierwsza reklama, która pojawia się w tej aplikacji, to zwiastun horroru „Ouija”. Twórcy postanowili umieścić ją w dziale „Recent Updates”, dzięki temu nie była uciążliwa dla odbiorców, a dodatkowo zyskała dużą popularność. Za ich śladem poszły inne marki, które zapragnęły skorzystać z reklamy na Snapchacie. Co prawa strefa merketingu na tej aplikacji nie jest jeszcze do końca rozwinięta tak, jak twórcy by chcieli, ale wszystko jest na dobrej drodze.

Przede wszystkim komunikacja

Jeśli jednak z jakichś powodów, nie mamy ochoty na stworzenie takiej reklamy na Snapchacie, a obserwuje nas sporo osób, to możemy wykorzystać to aby prowadzić skuteczne działania promocyjne. Coraz częściej taką formę wybierają blogerki oraz różne znane marki. Przede wszystkim najlepiej postawić na kreatywność. Snapchat charakteryzuje się tym, że najczęściej są to bardzo spontaniczne filmiki i reakcje. Tak jest i w reklamie. Często zdarza się tak, że naturalność i autentyczność sprzedaje się lepiej niż wystylizowane filmiki.

Tu i teraz

Właśnie z taką świadomością żyją obserwatorzy. Jeśli nie odtworzą wysłanego snapa, mogą mieć wrażenie, że coś ich omija. Wielkie marki oraz influencerzy coraz częściej decydują się na taką formę komunikacji ze swoimi odbiorcami. Pokazują im jak wygląda ich praca od kuchni, a takie zbiegi cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Coraz częściej firmy decydują się na organizowanie konkursów na Snapchacie. Bardzo często polega to na zrobieniu „screena”, a później z bazy osób, które to zrobiły, wybierani są zwycięzcy. Snapchat także pomaga w rozpowszechnieniu jakiegoś wydarzenia czy posta, który został umieszczony na innych portalach społecznościowych.

 Rywalizacja

Jeśli jesteście na bieżąco z aktualizacjami swoich aplikacji, to wiecie, że już nie tylko Snapchat, ale także Instagram oraz od niedawna Facebook, mają możliwość nagrywania „stories”, które znikają po 24 godzinach. Czy będzie to opcja, na którą przerzucą się wielkie firmy, czy jednak pozostaną wierni Snapchatowi? Sami też możecie napisać, którą z tych aplikacji wolicie, do nagrywania krótkich filmików i dzielenia się nimi z innymi.